6 Kasım 2012 Salı

Illamasqua Skin Base Fondoten - SB 6,5







Çok çok çoook uzun zamandır, deliler gibi istediğim Skin Base fondotenime kavuştum. Ama ne yazık ki siparişte büyük bir hata yapıp, 3 numarayı seçeceğime; 6,5 numarayı alma gafletinde bulundum :(( Farkedip mail attığımda bu şekilde değiştirme yapamayacaklarını, ürün geldikten sonra 30 gün içinde iade etmemi söylediler.
Ancak, ürünün paketlenmesi, gönderilmesi, kargo ücreti, sonra ürünün size gelip gelmeyeceği belirsizliği ve tekrar kargo parası gibi bi dünya sorun ve sıkıntıyla uğraşamayacağımdan; gönülsüz gönülsüz benimle kalmasına razı oldum. Ürünü ilk defa bugün kullanıyorum, Allahtan rengi kullanamayacağım kadar koyu değil. Tüm swatchlarda NC20 karşılığı 03 numara olarak belirtildiği için, bunu asla kullanamam diyordum ama çok da abes durmuyor. Her ne kadar hafif bir koyuluk ve sarılık olsa da, yapısının hatrına katlanacağız artık.  Ama ben yine de ilk fırsatta kendi rengimi alacağım o başka!






Ürünün şişesi plastik ve tahmin ettiğimden oldukça ufak. Öyleki avuç içime rahatlıkla sığıyor, nedense ben kafamda devasa bir şişe canlandırdım :)) Halbuki tüm fondotenler gibi 30 ml.lik bir ürün. Tasarım olarak zaten çok beğeniyordum, ebatı sayesinde çantada rahatlıkla taşınabilir, üstelik kırılma ve ağırlık derdi de yok.






Elimdeki resimden de anlaşılacağı gibi bendeki renk sarı alt tonlu. Normalde sarı alt tonlu olmama rağmen, bu fondotendeki baskınlıktan hoşlanmadım. Biraz hayal kırıklığına uğrasam da; yapısının güzelliği ile büyülendiğimden takılmıyorum bu mevzuya..


Yapısının yoğunluğunu ve örtücülüğünün daha iyi anlaşılması için resim




Elimin üstünde renk ve yoğunluğunu anlayabilmeniz için fazla yedirmeden uygulanmış hali.




Bileğimin iç kısmında ürünü yedirdim, dış kısmına da sürmedim. Işıltı ve abartısız kapatıcılık sanırım anlaşılıyor.



Gelelim neleri sevdiğime:

- Ambalajı pratik ve kullanışlı. Hem boyut hem de plastik olması nedeniyle çantada taşımak için ideal. Ayrıca sıkılarak kullanıldığı için ürün miktarını ayarlamak kolay.

- Yapısı ne çok cıvık ne de çok katı. Son derece ideal bir yoğunluğu var. Hafif bir yapısı yok ama yüzünüzde ağırlık hissetmiyorsunuz. Kolaylıkla yayılıyor.

-Kapatıcılığı ortanın biraz üstü. Buna rağmen kalıp gibi durmuyor.

- Yağlı gibi durmayan sağlıklı hafif bir ışıltısı var.

- Renk skalası çok geniş. 26 renk seçeneği var.İster pembe, ister sarı, isterseniz nötr renkleri bulmak mümkün. Peynir beyazından, zeytin karasına bir skala oluşturulmuş.

- Kalıcı. Tam olarak kaç saat bilemiyorum ama sabah 6'da sürdüm ve o saat bu saat de tazelemedim.

- SPF'siz. Bu hem iyi, hem kötü bir özellik. Bana göre avantaj. Çünkü bu fondoteni günlük olarak değil, özel zamanlarda kullanmayı düşünüyorum ve flaş altında parlama olmadan güvenle kullanabileceğim.



Neyi sevmedim ?:

- Tabi ki, renkteki baskın sarı tonu. Ben cilt tipime uygun daha nude tonları seviyorum.

- Parmakla sürmeye uygun değil, yayılmıyor. Benim gibi parmakla fondoten sürmeyi seviyorsanız sükut-u hayale uğrarsınız. Silip tekrar sürmek zorunda kaldım çünkü. Ya fırça, ya beauty blender.

- Kokusu. Baskın, kötü bir koku değil ama ben ten ürünlerinde parfümden hoşlanmıyorum. Hatta öyle ki, Burberry ürünlerindeki o gül kokusu bile bir süre sonra beni bayıyor.

- Tüm cilt tiplerine uygun dense de, bana göre çok yağlı ve çok kuru ciltler için uygun değil. Mesela benim yanaklarımda gayet nemli dururken; dudak kenarlarımda hafif bir gerginlik hissediyorum. Tabi bu benim anormal cilt yapımdan da kaynaklı olabilir. Bu aralar hiçbir ürün cildimi memnun etmiyor.
Diğer taraftan yağlı ciltli kişilerde burun ve alın çevresinde bir müddet sonra parlama olduğunu okudum.

- Türkiye'de satılmıyor, bu yüzden ulaşılması güç. Ayrıca 81 TL'ye tekabül eden fiyatıyla pahalı.



Sonuç olarak, ben sevdim. Ama 'herkes alsın bayıla bayıla kullansın' diyeceğim bir fondoten değil. Bana göre deneyip hatta ciltte sindirilip alınması gereken bir fondoten. Renginden dolayı kışın çok fazla kullanamayacağım o yüzden yaza saklıyorum. İçimdeki şeytan kendi rengimi almam için beni dürte dursun; bir süre daha kendimi sıkıp, yeni yıla kadar sabredeceğim. Yüzdeki duruşunu merak edenler varsa; hafta sonu çekeceğim video'da bu fondoteni kullanacağım. Böylece daha net fikir edinebilirsiniz.












4 yorum:

  1. Hafif bi pembelik olsa da yapısından dolayı kullanacağını yazmışsın. alt paragrafta da sarı alt tonlu olduğun ama bu fondötenin sarı alt tonunun çok baskın olduğunu yazmışsın. Şimdi hangisi ben çözemedim , resimlerde çok sarı duruyor pembelik yok gibi :)

    YanıtlaSil
  2. Ezgicim çok haklısın ben yukarıya yanlış yazmışım. Kesinlikle baskın bir sarılık var. Pembelikle hiç alakası yok, zaten resimlerden de anlaşılıyordur. Düzelttim, uyarına teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Bu fondöteni hangi siteden aldığınızı öğrenebilir miyim? Ayrıca bilgilendirmeler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Illamasqua'nın kendi sitesinden aldım. Türkiye'ye gönderimi var ama oldukça pahalı

      Sil