7 Ağustos 2012 Salı

EN SEVDİĞİM 2 ALLIK FIRÇAM - Tarte ve Sonia Kashuk








Tekrar Merhaba,



Aslında uzun zamandır makyaj fırçalarım ile ilgili bir yazı yazmak istiyordum. Ama oldukça fazla fırçam var ve bunları fotoğraflarla anlatmak zor olacak. O yüzden ilerki zamanda bir fırça videosu çekeceğim. Video video diyorum da daha nasıl çekilir, nasıl eklenir bir fikrim bile yok. Artık araştırıp, bulup, sizler için yapmaya çalışacağım.



Şimdi size özellikle son birkaç aydır benim en sevdiğim ve neredeyse çantamdan hiç çıkarmadığım sevgili allık fırçalarımı göstermek istiyorum. Bunları hem sevdiğim için, hem de Türkiye'de çoğu kişi bilmediği için özellikle seçtim. Bu iki marka da bizim ülkemizde satılmıyor. Ama makyaj fırçaları ile ilgili arama yaptığınızda  yabancı bloglarda ve sitelerde denk gelmeniz oldukça mümkün.



Biliyorsunuz kesik uçlu allık fırçaları, kullanım kolaylıkları ve fonksiyonları açısından oldukça popüler ve rahat. Çünkü bu fırçaları hem allık, hem kontur amacıyla kullanabiliyorsunuz. Bu sebeple ben, her makyajsever'in mutlaka bu tarz bir fırçası olması gerektiğini düşünüyorum.



Benim profesyonel kabul edilebilecek fırçalara ilk geçişim, fiyat-kalite-performans açısından oldukça övülen ve tanıtılan Sigma fırçalarla oldu. Kesik allık fırçaları içinde en bilineni sanırım Sigma F40 Large Angled Contour Brush. Ama çoğu kişinin aksine, ben bu fırçadan nefret ettim. Alalı neredeyse iki sene olmasına ve toplasanız 10 kere kullanmamış olmama rağmen sürekli dökülüyor: Yıkadığımda dökülüyor, kullanırken dökülüyor, Resmen yolunmuş tavuk gibi cinsi cibiliyeti kaymış vaziyette. Ben de her seferinde sinirleneceğime, kendime alternatif fırça arayışına giriştim.



Fırçalar konusunda kesinlikle MAC açık ara önde, bu kabul. Ama bir fırçaya servet ödemek de hiçbirimizin işine gelmiyor. Eğer ki, gönlünden geçen, almak istediğin marka hangisi diye soracak olsanız; bunun tek bir cevabı olurdu: JAPONESQUE. Hakkında çok güzel yorumlar var, görünüşleri çok güzel ve benim en sevdiğim makyaj artisti Lisa Elridge'in de kullandığı bir marka. Ama bu markanın satıldığı sitelerde benim istediğim fırçalardan yoktu. Ben de alternatif hastası bir insan olarak, kaliteli ama uygun fiyatlı başka fırça arayışına girdim.











SONIA KASHUK ALLIK FIRÇASI: Özellikle set halinde almayı çok isterdim ama ne yazık ki Türkiye'ye satışı yok ve Ebay'de de Türkiye'ye gönderen satıcı bulamadım. Sonra yabancı bir blog satışında bu ürünü gördüm ve düşünmeden aldım. Çok kısa zamanda elime ulaştı. Ne kadar sevindim anlatamam. Elimdeki ilk ve tek SK fırçası. Devamını da alabilsem isterdim. Hem ucuz, hem de ürünü gayet güzel, tozutmadan uyguluyor. Sertlik olarak çok çok yumuşak değil. Ama çok sert de değil. Sigma'nın kesik uçlu allık fırçasıyla aynı diyebilirim. Bu fırçayı, 10-12 liraya aldım desem beni dövmezsiniz değil mi?











TARTE AMAZONIAN CLAY ALLIK FIRÇASI: Tarte, benim için çok da dikkat edilesi bir marka değildi, ta ki Amazonian Clay serisine kadar! Bu koleksiyonun allıkları, fondotenleri ve bronzer'larının ne kadar muhteşem olduğunu anlatamam. Öyle ki allık ve bronzer'ının ödül aldığını biliyorum. Çok istememe rağmen ulaşamayacağım için ben de çok merak ettiğim fırçalarını denemeye karar verdim. Ebay'den sipariş vermeyi düşünürken; yine bir blog satışında denk geldim.



Gördüğünüz gibi bizim bildiğimiz fırçalardan oldukça farklı. Yuvarlak ya da kesik uçlu değil, yassı bir yapısı var. Allık uygulama konusunda tereddütlerim vardı, hatta daha çok highlighter uygulamada kullanmayı düşünüyordum ama allığı da gayet güzel uyguluyor, hatta beni oldukça şaşırttı. Sık kıllı bir yapısı olmasına rağmen çok yumuşak. Buna alıştığımdan beri, diğer allık fırçalarımı kenara kaldırdım diyebilirim, elim sürekli bu fırçaya gidiyor.



Amma da uzun yazmışım, iyi ki 3 gün ara verdim! Sizi bıktırmadan olayı toparlamam gerekirse; her iki fırçayı da denemeden sevmiştim ve ikisi de beni utandırmadı. Tarte, aldığımdan beri tek bir tüy dökmedi, SK ise birkaç tüy döktü ama öyle abartılacak kadar değil, hele Sigma'da yaşadığım o tel tel ayrık, yoluk görüntü bu fırçada asla olmadı. Size de tavsiyem, hazır yurtdışından alabiliyorken, eğer ihtiyacınız varsa bu tarz uygun markaları araştırmanız.









1 yorum:

  1. Tarte fırçan tipindeki allık fırçalarını çok merak ediyorum, kullanımının çok şahane olacağına dair hislerim var -ki sen de öyle yazmışsın! Aklımda olsun :)

    Da ben blog satışlarına rastlama konusunda senin kadar şanslı değilim sanırım :))

    Güle güle kullan!!

    YanıtlaSil