15 Temmuz 2012 Pazar

AYAK BAKIMIM VE KULLANDIĞIM MALZEMELER



Merhabalar,

Hafta sonları kendimi ödüllendiriyorum. Bütün bir haftanın yorgunluğu ayaklarımızdan çıkıyor desek yeridir. Ben hafta sonlarımı televizyon karşısında ayak bakımına ayırıyorum. Hem ayaklarımın yorgunluğu gidiyor, hem de bakıma girmiş oluyor.









Peki ayak bakımımı nasıl yapıyorum, neler kullanıyorum. Kullandığım ürünler: Ayak kremi, ayak peelingi, pens, törpü, ponza taşı ve suya koymak için güzel kokan bir köpük. Nasıl yaptığıma gelince; aslında bu işin mantığı aynı. Öncelikle ayaklarımızı dayanabileceği kadar sıcak suda, derisi yumuşayana kadar 5-10 dk kadar bekletiyoruz. Ben suyun içine gördüğünüz banyo köpüğünden ilave ediyorum. Hem köpük köpük oluyor, hem de mis gibi kokuyor. Köpüğün kuruluğunu alsın diye çok az da zeytinyağı ilave ediyorum.






Ayaklarım iyice yumuşayınca, bir havlu ile kuruluyorum. Pense hem tırnaklarımı kesip, hem de uzamış tırnak etlerini temizliyorurum. Ben bunu kendi kendime öğrendim, ilk uyguladığımda derimi keserim diye korkmuştum ama fazla derine girmeden gayet rahat bir şekilde yaptım. Eğer siz cesaret edemiyorsanız, tahta itme çubuklarıyla derinizi geri itebilirsiniz.Malesef pedikür yaptıran biri olarak, bu benim için yeterli olmuyor.


Ardından tırnaklarımı törpülüyorum. Eskiden yuvarlak yapmayı severdim ama şimdi küt yapıyorum. Çünkü bu şekilde çok daha sağlıklı, tırnak batıklarının olmaması için küt şekil daha uygun. Akabinde temiz suyla ayaklarımı durulayıp, Avonun aşağıdaki Foot Works ayak peelingini ovalayarak sürüyorum. Ayakta peeling işlemi çok rahatlatıcı. Her seferinde uygulamaya gayret ediyorum.


Peelingten sonra tekrar durulayıp, gördüğünüz ponzayla, topuklarımı ve tabanlarımı ponzalıyorum. Böylece bütün ölmüş derilerden kurtuluyorum.






En son olarak da Pieditak ayak kremini sürüp, yumuşacık, dinlenmiş ayaklarımla, ertesi günkü yeni yorucu bir haftaya başlıyorum.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder